Ślub i wesele- podział kosztów

Forum Ślub i Wesele: zespół na wesele, fotograf, kamerzysta, hotele, sale, torty, placki, jedzenie, zasady. Opinie i dyskusje.
Awatar użytkownika
abrakadabra
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 572
Rejestracja: 07 lip 2012, 15:15
Lokalizacja: Warszawa

Ślub i wesele- podział kosztów

Postautor: abrakadabra » 01 paź 2012, 09:50

Witajcie,
chciałabym sie dowiedzieć jak dzielicie koszty miedzy sobą, kto np. płaci za orkiestre, kto za kamerzyste, jak rozkładają się koszy jeżeli chodzi o ilość gości od panny młodej i pana młodego? Jak rozwiązujecie ten oczywisty a niestety dość niewygodny temat.

Malwinka
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 05 paź 2012, 10:42
Lokalizacja: Rybnik

Postautor: Malwinka » 05 paź 2012, 11:00

Wiesz co wydaje mi się że najuczciwiej jest po połowie - bo niczyją winą jest że ma się większą lub mniejszą rodzinę. Wesele jest wspólne, dla obu rodzin, więc i wydatki powinny być podzielone na połowę.
lolipop123
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 185
Rejestracja: 17 gru 2012, 15:49
Lokalizacja: katowice

Postautor: lolipop123 » 27 gru 2012, 15:55

u mojego brata to wyglądało tak, że zebrano wszystkie koszty (oprócz ubioru) i podzielono na 2, bez względu na to kto jak dużą miał rodzinę koszty ponoszono po połowie, za salę, orkiestrę, nawet za transport i uważam, ze to najbardziej logiczne rozwiązanie, bo w tych czasach raczej nie możliwe jest, żeby jedna strona wzięła wszystko na siebie, a np. druga strona kupiła tylko alkohol
tomk1
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2013, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Postautor: tomk1 » 19 sty 2013, 18:02

Ja się z narzeczoną podzieliłem pół na pół plus dostaliśmy trochę kasy od rodziców
frys1
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2013, 02:21
Lokalizacja: Ustka

Postautor: frys1 » 24 sty 2013, 02:25

Nam rodzice całkiem pokryli koszty:)
rejczel
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 04 lut 2013, 08:55
Lokalizacja: dolny śląsk

Postautor: rejczel » 26 lut 2013, 21:39

a ja słyszałam, że są jakieś zasady podziału kosztów i tak w sumie było w przypadku moich najbliższych znajomych - rodzice panny młodej płacili za salę, orkiestrę, podróż poślubną, a pana młodego - za wódkę weselną i catering
trylogia
Level 2
Level 2
Posty: 842
Rejestracja: 10 gru 2012, 14:46
Lokalizacja: Stąd ;)

Postautor: trylogia » 08 mar 2013, 15:29

A u nas troszkę nietypowo: my dajemy połowę z tego, co sami uzbieramy, a drugą połowę dają moi rodzice. Wychodzi na to, że za Ich kasę uda nam się opłacić całą restaurację plus ciasta i alkohol, a za naszą kasę jest odzież, transport, fotograf, zespół i wszystkie mniejsze wydatki typu kwiaty, kosmetyczka :)
rejczel
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 04 lut 2013, 08:55
Lokalizacja: dolny śląsk

Postautor: rejczel » 03 kwie 2013, 13:49

ja to jeszcze nie mam doświadczenia osobistego, ale akurat pomagałam siostrze w organizacji ślubu i u niej było tak, że rodzice pokryli równo na pół koszty, niezależnie od tego ile osób, z której strony było

a przed chwilką pisałam w innym wątku o prezentach, o nietypowej sytuacji jaką miałam u koleżanki, która na prezent zażyczyła sobie pana tadeusza - podam linka do wypowiedz, coby nie pisać 2x o tym samym http://forumdyskusyjne.net/prezenty-slu ... .htm#12306

całkiem niezła opcja oszczędzania dla młodych, którzy mają tolerancyjnych znajomych i rodzinę ;)
Accerka
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 30 lip 2015, 16:45

Re: Ślub i wesele- podział kosztów

Postautor: Accerka » 06 wrz 2015, 17:59

W dzisiejszych czasach bardziej opłaca sie brac catering niz kucharkę. Jedzenie jest smaczniejsze i bardziej różnorodne. Popatrz na ofertę tej firmy http://scandale-catering.pl/, mają bardzo duże menu i jakościowo jedzenie też jest dobre.
Albinos
Level 1
Level 1
Posty: 370
Rejestracja: 23 sty 2017, 11:46

Re: Ślub i wesele- podział kosztów

Postautor: Albinos » 09 cze 2017, 13:22

Koszty dzieli sie po prostu na połowe, bo w końcu to wspólne wesele. My organizowaliśmy swoje w hotelu best western efekt express w krakowie. Bardzo ładne i przestronne miejsce, piękna sala bankietowa.
Marko33
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 74
Rejestracja: 20 gru 2015, 14:59

Re: Ślub i wesele- podział kosztów

Postautor: Marko33 » 09 wrz 2017, 19:44

U mnie to wyglądało w ten sposób, że koszty były podzielone proporcjonalnie do zarobków, chociaż i tak większość, to były po prostu nasze wspólne oszczędności , które mieliśmy z narzeczoną. Jeśli chodzi o samo wesele, to wg mnie każdy powinien się decydować na takie, na jakie go stać, a nie wymyślać i naciągać rodziców na kredyty. Tym bardziej, że widzę, jak w moim mieście, dokładniej jest to Lublin, rok rocznie ceny za sale czy catering rosną.
Awatar użytkownika
dunka21
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 18 paź 2017, 19:25

Re: Ślub i wesele- podział kosztów

Postautor: dunka21 » 19 paź 2017, 13:03

W takich tematach najczęściej radze się znajomych. I trzeba powiedzieć, że bardzo często dobrze na tym wychodzę :)
Adrianna
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 29 cze 2017, 15:40

Re: Ślub i wesele- podział kosztów

Postautor: Adrianna » 17 mar 2018, 10:51

My koszty wesela dzieliliśmy na pół. Tak jest najlepiej, bo wiadomo, że zazwyczaj jest to duża kwota. My organizowaliśmy wesele w Chacie z Zalipia w Sarnowie, to przepiękne miejsce i nie patrzylismy w sumie na koszta, bo bardzo chcieliśmy właśnie tam urządzic przyjęcie.
foczka
Level 1
Level 1
Posty: 418
Rejestracja: 13 sty 2016, 11:10

Re: Ślub i wesele- podział kosztów

Postautor: foczka » 02 kwie 2018, 11:02

Uważam, że wszystkie koszta powinno dzielić się na pół między pannę młodą a pana młodego. Jeżeli nie wiecie, gdzie dobrze, a niedrogo zorganizować wesele to polecam zapoznać się z ofertą Gościńca Na Rozdrożu: http://narozdrozu.pl/. Znajduje się on w Libiążu, na pograniczu województwa Małopolskiego i Śląskiego.
szam
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 19 maja 2017, 12:09

Re: Ślub i wesele- podział kosztów

Postautor: szam » 03 kwie 2018, 10:42

Najlepiej jak młodzi zdecyduja się na podział kosztów weselnych. Piękne wesele można zorganizować w hotelu best western efekt express w krakowie. Maja tam dużą salę,nawet na 200 osób.


Wróć do „Ślub i Wesele”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość