Diety

Odchudzanie, Dietetyka Forum: zasady żywienia, odchudzania, psychologia żywienia.
Awatar użytkownika
abrakadabra
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 572
Rejestracja: 07 lip 2012, 15:15
Lokalizacja: Warszawa

Diety

Postautor: abrakadabra » 16 lip 2012, 11:56

Tutaj możemy podrzucać nasze pomysły odnośnie diet, mogą być wypróbowane przez nas, mogą być te, o których słyszymy w mediach, te bardziej znane i te zupełnie zagadkowe :oczami:

Awatar użytkownika
abrakadabra
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 572
Rejestracja: 07 lip 2012, 15:15
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: abrakadabra » 16 lip 2012, 11:58

od razu pierwsze co mi przychodzi do głowy do Dieta Dukana

http://www.dietadukan.pl/index.php

nie ma co się o niej rozpisywać ponieważ za dużo w niej szczegółów i restrykcji ale ciekawi mnie to czy ktoś z Was ja próbował? czy przyniosła jakieś efekty? czy nie jest to zbyt duże obciążenie dla organizmu kiedy dostarczamy mu tak dużo białka?
Awatar użytkownika
abrakadabra
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 572
Rejestracja: 07 lip 2012, 15:15
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: abrakadabra » 16 lip 2012, 12:00

i jeszcze jedna wypatrzona dziś w miesięczniku "Super Linia"

Dieta Pomidorowa

Dieta pomidorowa nie grozi niedoborami składników, dla organizmu i pozwala pozbyć się w ciągu 10 dni około 5 kg. Ma zasadniczą zaletę- przyspiesza przemianę materii. Pomidory to dobre warzywa na odchudzanie, zawierają mało kalorii, obfitują w błonnik, potas, kwas foliowy i likopen. Dieta jest tania w okresie wysypu pomidorów, a w szczęściarze, którzy mają własne ogródki, mogą mieć pomidorki prosto z krzaka. Dieta jest smaczna i sycąca. Należy pamiętać podczas jej trwania o piciu około 2 litrów płynów dziennie i o sporej dawce ruchy.

TRWA: 7 do 21 dni
ODCHUDZA: do 5 kg przez 10 dni
MOŻNA JĄ POWTARZAĆ: w każdym sezonie pomidorowym.
POLECANA: wszystkim zdrowym, dorosłym osobom.
NIEWSKAZANA DLA: dzieci, kobiet ciężarnych i karmiących, osób uczulonych na pomidory.
SZCZEGÓLNIE BOGATA W: witaminy A, D, E, K, potas, kwas foliowy, likopen oraz błonnik.
DZIENNA DAWKA KALORII: około 1000.



Pierwszy dzień

I śniadanie 250 kcal

NAPÓJ POMIDOROWY

1/2 szklanki soku pomidorowego połączyć z 1/2 szklanki soku wielowarzywnego, 2 łyżki jogurtu naturalnego, dodać natkę, sól, pieprz i zmiksować.

II śniadanie 101 kcal

Serek ziarnisty light, szklanka wody mineralnej niegazowanej.

Obiad 360 kcal

Pulpet w sobie pomidorowym z kuskusem {50 g}, sałata z cytryną {100 g}, szklanka herbaty zielonej bez cukru.

PULPET W SOSIE POMIDOROWYM

90 g piersi indyka umyć i zmielić, dodać białko, łyżkę bułki tartej i uformować pulpet. Obtoczyć w łyżeczce mąki i ugotować w wodzie z włoszczyzną. Do części wywaru dodać 1/2 szklanki przecieru pomidorowego, doprawić solą i pieprzem, zrobić sos.

Podwieczorek 79 kcal

Gruszka {150 g}

Kolacja 199 kcal

Kanapka z kromki chleba pełnoziarnistego posmarowana niskokaloryczną , wysokogatunkową margaryną z plasterkiem szynki wieprzowej z pomidorem {100 g}. Do tego szklanka bawarki z mlekiem 0,5% bez cukru.

Drugi dzień

I śniadanie 250 kcal

Różowa kanapka, szklanka herbaty z cytryną bez cukru.

RÓŻOWA KANAPKA

Białko z jednego jajka na twardo posiekać z małą cebulką. Wymieszać z dwiema łyżkami koncentratu pomidorowego i łyżką jogurtu. Doprawić solą, pieprzem i pastą posmarować kromkę pumpernikla.

II śniadanie 107 kcal

Jogurt owocowy 0% {150 g}

Obiad 360 kcal

Zapiekanka ziemniaczana, szklanka herbaty zielonej bez cukru.

ZAPIEKANKA ZIEMNIACZANA

2 średnie ziemniaki obrać, umyć, pokroić w talarki. Dodać średni kawałek chudej kiełbasy z drobiu, 2 łyżki pokrojonego sera rokpola, 1/2 pokrojonego opakowania sera feta light, posiekaną małą cebulkę. Wymieszać zapiekankę i polać 1/2 szklanki przecieru pomidorowego, posypać bazylią i pieprzem, zapiekać 30 minut w temperaturze 180 stopni C.

Podwieczorek 120 kcal

Kawałek ciasta drożdżowego {30 g}, szklanka kawy bez cukru.

Kolacja 230 kcal

Talerz zupy pomidorowej z orzechami.

ZUPA POMIDOROWA Z ORZECHAMI

Ze 100 g obranej włoszczyzny bez kapusty ugotować wywar. Dodać podduszoną na oliwie małą cebulę i szklankę soku pomidorowego, starte 3 orzechy włoskie i chwilę gotować. Doprawić tymiankiem, solą i pieprzem. Posypać natką.

Trzeci dzień

I śniadanie 288 kcal

Sałatka pomidorowa, kromka chleba chrupkiego żytniego posmarowana niskokaloryczną margaryną.

SAŁATKA POMIDOROWA

1/4 sałaty umyć i porwać na drobne kawałki, 50 g pieczarek umyć i pokroić w plasterki. Małego pomidora umyć i przeciąć na pół. 30 g wędzonego łososia pokroić w paseczki. Składniki wymieszać, skropić sokiem z cytryny i posypać estragonem. Łyżkę majonezu light wymieszać z 1/2 łyżeczki musztardy, łyżeczką śmietany 22% z i przyprawami. Polać sosem sałatkę.

II śniadanie 106 kcal

Szklanka soku z marchwi.

Obiad 360 kcal

Danie na styl niemiecki, szklanka herbaty z cytryną bez cukru.

DANIE NA STYL NIEMIECKI

Do garnka włożyć 3 łyżki groszku zielonego i 2 pokrojone parówki drobiowe, zalać niewielką ilością wody, dodać kostkę rosołową, 11/2 szklanki przecieru pomidorowego, pokrojoną czerwoną cebulę i przyprawy, bazylię, tymianek. Gotować kilka minut.

Podwieczorek 112 kcal

Baton muesli śliwkowy, szklanka wody mineralnej niegazowanej.

Kolacja 211 kcal

Talerz zupy "nic", szklanka kawy bez cukru.


Czwarty dzień

I śniadanie 259 kcal

Talerz muesli z owocami suszonymi zalanymi mlekiem 0,5%, szklanka kawy bez cukru.

II śniadanie 88 kcal

Duża pomarańcza {200 g}

Obiad 380 kcal

Duszona ryba z pomidorami, ziemniaki gotowane {100 g}, surówka z kapusty kwaszonej {100 g}, szklanka herbaty bez cukru.

DUSZONA RYBA Z POMIDORAMI

100 g fileta z dorsza skropić sokiem z cytryny, pokroić w kawałki oprószyć mąką. Podsmażyć małą posiekaną cebulą na oliwie. Przełożyć do garnka, posypać przyprawami i dusić w małym ogniu. Z 1/2 szklanki soku wielowarzywnego, 1/2 szklanki przecieru pomidorowego i łyżki jogurtu naturalnego bez cukru zrobić sos. Polać nim rybę i posypać natką.

Podwieczorek 106 kcal

Szklanka napoju z warzyw mieszanych.

NAPÓJ Z WARZYW MIESZANYCH

100 g marchwi, 150 g pomidora, 50 g selera korzeniowego, 50 g jabłka umyć, obrać i zmiksować. Połączyć z 1/2 szklanki wody i 1/2 łyżeczki cukru. Dokładnie wymieszać i posypać natką.

Kolacja 187 kcal

Kanapka z kromki chleba razowego posmarowana niskokaloryczną margaryną z plasterkiem sera żółtego oraz ogórkiem kwaszonym. Szklanka herbaty z cytryną bez cukru.

Piąty dzień

I śniadanie 208 kcal

Kanapka z pomidorem, szklanka herbaty z cytryną bez cukru.

KANAPKA Z POMIDOREM

Dwa pomidory umyć, osuszyć i pokroić na plasterki. Dwie kromki chleba umyć, osuszyć i pokroić na plasterki. Dwie kromki chleba posmarować masłem, położyć na nich pomidory, posypać solą, pieprzem, sproszkowanym czosnkiem, położyć po krążku cebuli i posypać natką.

II śniadanie 149 kcal

Serek homogenizowany naturalny 0% {150 g}, szklanka kawy bez cukru.

Obiad 346 kcal

Proste danie, szklanka herbaty zielonej bez cukru.

PROSTE DANIE

90 g cielęciny bez kości umyć, pokroić na kawałki i poddusić na oliwie, dodać do niej puszkę pomidorów, chwilę gotować. 30 g makaronu wstążki ugotować al dente, przybrać bazylią i podawać z cielęciną.

Podwieczorek 112 kcal

2 owoce kiwi, szklanka wody mineralnej niegazowanej.

Kolacja 255 kcal

Mix z sera i pomidora, kromka chleba chrupkiego żytniego posmarowana niskokaloryczną margaryną, szklanka herbaty bez cukru.

MIX Z SERA I POMIDORA

30 g sera żółtego, 1 pomidor, 1/2 jajka na twardo, szczypior pokroić w drobną kostkę. Wymieszać, posolić, polać łyżką gęstej śmietany i podawać.
aśka85
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 07 lip 2012, 15:36
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: aśka85 » 16 lip 2012, 23:56

najlepsza dla mnie jest dieta 1000 kcal czyli jem wszystko na co mam ochote ale w małych ilościach tak, aby zamknąć się w 1000 kcal dziennie. A poza tym to dużo nieprzetworzonych produktów- szczególnie warzywa!
JPotter
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 02 paź 2012, 11:12
Lokalizacja: Katowice

Postautor: JPotter » 02 paź 2012, 11:59

Też kiedyś stosowałam 1000kcal - szybko chudłam, i nie byłam głodna - tak sobie dobierałam składniki.
niektórzy uważają że 1000kcal to stanowczo za mało, ale wiem że da się na takiej diecie żyć i normalnie funkcjonować .... bez problemu.
monia_mia1
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 2
Rejestracja: 16 paź 2012, 16:02
Lokalizacja: warszawa

Postautor: monia_mia1 » 19 paź 2012, 11:45

A ja polecam Diete Odchudzanie na zawołanie. Choć niektórzy twierdzą że to ściema, nie wierząc w piękne obietnice, to jednak moim zdaniem ta dieta jest skuteczna i bezpieczna a co najważniejsze- przyjemna. Wszystkiego można się o niej dowiedzieć z ich strony internetowej.
Awatar użytkownika
abrakadabra
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 572
Rejestracja: 07 lip 2012, 15:15
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: abrakadabra » 19 paź 2012, 11:55

hmm pierwsze słysze o takiej :niepewny: ale już sprawdzam :D
janka
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 16 lis 2012, 14:57
Lokalizacja: stara maszyna

Postautor: janka » 07 gru 2012, 19:00

Ja obstawiam cambridge. http://dieta-cambridge.pl/program.html Mnie się wydaje, że to będzie najlepsza i najskuteczniejsza dieta, choćby dlatego, że przydzielają nam konsultanta a jak nas ktoś pilnuje to efekty są lepsze i staramy się bardziej.
fitbeast
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 08 mar 2018, 22:36
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Diety

Postautor: fitbeast » 08 mar 2018, 22:54

Każda dieta niezależnie od rodzaju musi być dopasowana do danej osoby - jej wagi, aktywności i wynikającego z niego zapotrzebowania kalorycznego. Najlepiej udać się do dietetyka lub osoby, która jednocześnie jest trenerem personalnym i dietetykiem. W Katowicach polecam: Odchudzanie Katowice
Adrianna
Level 1
Level 1
Posty: 202
Rejestracja: 29 cze 2017, 15:40

Re: Diety

Postautor: Adrianna » 17 mar 2018, 10:58

a ja bylam na różnych dietach, ale niestety podjadałam bo byłam caly czas głodna i kończyło się to efektem jojo. Schudłam dopiero na cateringu dietetycznym warszawski Dzień. Jadłam codziennie pięc zdrowych i zbilansowanych posilków, byłam pojedzona, nie czułam potrzeby podjadania i w końcu straciłam trochę kilogramów.
AinEingarp
Level 2
Level 2
Posty: 651
Rejestracja: 24 wrz 2015, 14:10

Re: Diety

Postautor: AinEingarp » 26 mar 2018, 10:53

A co w sytuacji, gdy konieczność zmiany diety jest spowodowana problemami zdrowotnymi? Szukacie pomocy u dietetyka, czy korzystacie z takich artykułów: http://medicalsensus.pl/artykuly/dieta-przy-wrzodach-co-mozna-jesc.html? Myślę, że choć warto zdobywać wiedzę na ten temat, to bez pomocy specjalisty się nie obędzie.
compfin
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 21 lip 2017, 11:06

Re: Diety

Postautor: compfin » 30 mar 2018, 02:23

Przyznaję się, że jadłem zbyt dużo cukru. Potrafiłem słodzić nawet 4 łyzeczki do herbaty. Nie potrafiłems się odzwyczaić dlatego zastąpiłem biały cukier miodem http://www.ratosnatura.pl/oferta/miod/lipowy- jest bardzo słodki, ale zdrowszy niż zwykły cukier.
ikaje
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 04 kwie 2018, 12:22

Re: Diety

Postautor: ikaje » 04 kwie 2018, 12:26

A co powiecie odnośnie diety przy chorobach żołądka ? Ostatnio natrafiłem na ciekawy wydaje mi się produkt na stronie https://organis.pl/produkt/helicobacter ... zne-ziola/ i zastanawiam się czy będzie to skuteczne rozwiązanie. Korzystał ktoś może z takich ekologicznych ziół ? Mam nadzieję, że ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami
guzior
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 62
Rejestracja: 15 maja 2018, 18:06

Re: Diety

Postautor: guzior » 15 maja 2018, 21:10

Ja dołączyłbym jeszcze kilka innych interesujących sposobów do odchudzania, żeby przebiegało szybciej, być może zainteresują Cię te sposoby z http://www.beautypoint.pl/slimtox-origi ... chudzanie/


Wróć do „Odchudzanie, Dietetyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości