Zmiany w firmie a pracownicy

Forum Praca, Bezrobocie: szukasz pracy? oferujesz pracę? Oferty pracy i propozycje współpracy.
merikan
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 27 lip 2017, 10:19

Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: merikan » 21 gru 2017, 14:37

Witam, od niedawna pracuję w nowej firmie jako manager jednego z działów. Jestem osobą z zewnątrz, nie awansowałem w ramach wewnętrznych struktur. Mam sporo pomysłów na zmiany, jednak pracownicy nie pałają entuzjazmem, są wręcz oporni. Szukam jakichś sposobów, żeby to rozwiązać, na razie mam taki artykuł goodpoint.blog/opor-wobec-zmiany-radzic-oporem-pracownikow . Doradzicie coś jeszcze?
remana
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 23 mar 2017, 19:49

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: remana » 02 sty 2018, 21:36

jako menager powinienes zwrocić uwage na skutecznosc systemow ERP. tutaj wiecej w temacie: https://zabrze.com.pl/sponsorowany,dlaczego-systemy-erp-sa-takie-wazne-dla-biznesu,270925,903117.html. systemy ERP to temat rzeka, ale na poczatek masz tu garsc waznych informacji.
Manuela
Level 2
Level 2
Posty: 878
Rejestracja: 15 kwie 2016, 10:41

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: Manuela » 01 mar 2018, 12:14

Na pewno trzeba się najpierw lepiej poznać. Są oporni, bo ci nie ufają i nie wiedzą jak się takie zmiany skończą
Fiferbus
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 21 cze 2017, 11:03

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: Fiferbus » 13 kwie 2018, 09:50

Zaufanie zaufanie, a hierarchia hierarchią. Jeżeli masz akceptację na wdrożenie swoich zmian, to nie widzę problemów. Informujesz o planowanych zmianach, o ich celowości i po jakimś czasie o efektach. Podobnie mieliśmy w swojej firmie, totalny opór przy wdrażaniu systemu kontroli jakości prawy i ewidencji czasu pracy z PCLogger - https://www.pclogger.net/pl/ Kluczem była pełna informacja: po co, jak to będzie działać i jak wpłynie na wykonywane obowiązki. Po jakimś czasie wszyscy się przyzwyczaili, niekoniecznie dobre nawyki w pracy się skorygowały, a sam system służy nam teraz jedynie przy czasowym monitorowaniu nowo przyjętych osób.
fryderyk
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 1
Rejestracja: 28 maja 2018, 15:08

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: fryderyk » 28 maja 2018, 15:11

jjusti18
Level 3
Level 3
Posty: 1036
Rejestracja: 26 mar 2017, 22:43

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: jjusti18 » 25 lip 2018, 21:01

Dzisiaj jest tak, że wiele czynności które dotychczas wykonywały poszczególne osoby można zastąpić świetnymi systemami typu http://www.primesoft.pl/pl/zarzadzanie- ... system-DMS . Dzięki przykładowo takim wariantom jak elektroniczny obieg dokumentów i archiwizacja wszystko gromadzi się w bezpieczny sposób w jednym konkretnym miejscu. Jakość przepływających informacji jest o wiele lepsza i skuteczniejsza. Także warto pomyśleć o czymś takim.
PawełG
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 09 maja 2017, 10:29

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: PawełG » 10 sie 2018, 10:11

Myślę, że może pomóc Ci szkolenie z psychologii pracy: https://alerta.pl/szkolenia-i-uslugi/psychologia-pracy/ . Dowiesz się na nim jak zapobiec wypaleniu zawodowemu, jak sobie radzić ze stresem w pracy i jak motywować pracowników. Sam takie szkolenie odbyłem i wykorzystuję tą wiedzę w pracy.
karolina1918
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 03 lut 2018, 13:53

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: karolina1918 » 10 kwie 2019, 15:33

Może warto wprowadzić jakiś system motywacyjny, jeśli takiego nie ma. To nie tylko zwiększa efektywność pracowników, ale także motywuje pracowników i sprawia, że czują się docenieni. U nas w firmie prowadzone są co miesiąc konkursy w każdym dziale, np. najwyższa sprzedaż miesiąca, a nagrody to najczęściej tego typu karty przedpłacone: https://www.motivationdirect.pl/oferta/karty-przedplacone-i-paliwowe. Zazwyczaj są to bony upominkowe do różnego rodzaju sklepów. Fajna sprawa dla pracowników, bo jest się o co starać, ale także dla pracodawców, bo niewielkim kosztem zwiększają efektywność pracowników i wprowadzają lepszą atmosferę w firmie. :)
Pestka
Level 2
Level 2
Posty: 521
Rejestracja: 09 kwie 2018, 18:03

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: Pestka » 30 sie 2020, 18:50

Przede wszystkim zanim zaczniemy szukać pracowników warto zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy. Jak to zrobić dowiecie się tu https://talentplace.pl/blog/dla-pracoda ... e-kierowac . Nie tylko swoje usługi trzeba reklamować - firmę ogólnie również. To jakie zdanie będzie krążyło o naszej firmie ma bardzo duży wpływ na to, czy w przyszłości nie będziemy mieć kłopotu ze znalezieniem pracowników.
sanford.dahlia
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 01 paź 2020, 16:24
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: sanford.dahlia » 01 paź 2020, 16:35

Szkolenia są bardzo pomocne, zarówno dla kierownictwa jak i pracowników, każdy może się czegoś nauczyć.
collier.liliane
Forumowicz
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 07 gru 2020, 11:21
Lokalizacja: Poznań

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: collier.liliane » 07 gru 2020, 11:26

Zmiany w firmie można zacząć od przydatnych szkoleń pracowników.
mekmek
Level 1
Level 1
Posty: 224
Rejestracja: 11 cze 2019, 00:18

Re: Zmiany w firmie a pracownicy

Postautor: mekmek » 23 gru 2020, 18:37

U nas sprawdziła się Agencja Pracy Vanner z Bydgoszczy http://www.vanner.pl/ Rekrutują pracowników z Ukrainy i innych rejonów Europy Wschodniej. Bardzo nam współpraca z agencją odpowiada, jesteśmy zadowoleni z tych pracowników, są pracowici i sumienni.

Wróć do „Praca, Bezrobocie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość